صدور مجوز صادرات ۱۷ هزارتن گوشت مرغ مازاد  

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: با دستور وزیر جهاد کشاورزی، مجوز صادرات ۱۷ هزار تن گوشت مرغ مازاد از امروز صادر شده است.

علیرضا پیمان پاک، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در تشریح وضعیت تولید و خرید مازاد و صادرات گوشت مرغ تولید داخل، گفت: خرید تضمینی مرغ در حال انجام است، به طوری که بخش عمده ذخایر از محل تولید داخل تامین می‌شود و دیگر نیازی به واردات نداریم.

وی افزود: ارز مرغ به تالار دوم رفته است و این امر به این معنی است که امسال به واردات مرغ منجمد و مرغ گرم ارز ترجیحی تخصیص نمی‌دهیم.

پیمان پاک ادامه داد: طبق برنامه ذخایر راهبُردی از محل تولید داخلی تامین خواهد شد و در حال حاضر ۶۰ هزار تن ذخیره سازی صورت گرفته که قرار است این رقم به ۸۰ هزار تن برسد.

وی تصریح کرد: در صورتی که با مازاد ذخایر روبرو شویم به موازات آن برنامه صادرات را دنبال می‌کنیم و با توجه به اینکه برای صادرات ۲ تا ۳ هزار تن گوشت مرغ، برنامه‌ریزی داریم، با دستور وزیر جهاد کشاورزی مجوز صادرات ۱۷ هزار تن گوشت مرغ مازاد با کمک تشکل‌ها، اتحادیه مرغ گوشتی و زنجیره‌ها صادر شد تا بتوانیم با ایجاد بازارهای صادراتی، صادرات به کشورهای اطراف داشته باشیم.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: این وزارتخانه تصمیم دارد تا تولید مرغ را افزایش بدهد و ۱۵۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی به طور مستمر انجام شود که تا دیگر شاهد به‌هم‌ریختگی بازار مرغ نباشیم.

وی افزود: طی ۷ تا ۸ ماه گذشته تعادل و تنظیم بازار را شاهد هستیم و امیدواریم بتوانیم آن را استمرار بدهیم.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود